Running in juli

Ik ben nu een paar maanden aan het lopen met Evy's Start to Run, maar hoe gaat het eigenlijk? Hoeveel zin heb ik om te lopen, merk ik dat ik vooruit ga, en wat zijn mijn doelen? En vooral, wil ik er wel mee doorgaan, of ben ik er eigenlijk wel klaar mee na een paar maanden? Lees hier over mijn ervaringen tot nu toe op het gebied van hardlopen.

Evy's Start to Run
Zoals ik al in eerdere blogpost heb gezegd, ben ik me begonnen met rennen met het schema van Start to Run. Ik vond het prettig om een schema te hebben om me aan vast te houden. Daarvoor heb ik ook weleens geprobeerd om 'gewoon' een rondje te rennen, maar dat liep vaak letterlijk en figuurlijk op niks uit. Met Evy daarentegen gaat het prima, ik doe keurig wat ze zegt en loop de les eigenlijk altijd uit. Wil jij ook graag met Evy beginnen met hardlopen? Lees hier mijn blogpost met tips voor beginnen met hardlopen met Evy!

Running life after Evy
Inmiddels ben ik gestopt met Evy. Toen ik les 21 wilde lopen zette ik per ongeluk les 26 aan, een stuk zwaardere les! Toch ben ik deze gaan lopen en tot mijn verbazing liep ik deze uit. Dit was voor mij het teken dat ik Evy achter me moest laten, enigszins met pijn in mijn hart. Voortaan op eigen kracht mijn rondje doen en niet met een coachende Evy in mijn oor.

Muziek!
Maar ook dit biedt voordelen. Zo kan ik nu met mijn eigen muziek hardlopen, wat een opluchting! De muziek van Evy was best aardig maar af en toe zat er een nummer tussen waar ik echt niet gemotiveerd van raakte, en als je het dan al zwaar hebt maakt dat het er niet beter op. Benieuwd naar wat voor muziek ik fijn vind? Lees hier meer over mijn favoriete running tracks!

Rennend richting mijn doel
Mijn doel op dit moment is fit aan de start verschijnen van de Damloop by night 4 Engelse mijl, oftewel 6,4 kilometer. Dit event vindt op 20 september plaats, dus gelukkig heb ik nog even om me voor te bereiden. Ik hoop dat ik tegen die tijd met gemak 6,4 kilometer loop, met een snelle tijd ben ik nog niet bezig, ik vind uitlopen al heel wat. Daarnaast doe ik voor het eerst aan een hardloopevenement mee en zullen de zenuwen ook wel parten gaan spelen. Lees hier meer over mijn zorgen en strubbelingen in de aanloop naar mijn eerste officiële run!

Zoals je leest ben ik lekker bezig en heb ik er nog steeds heel veel plezier in, iets wat ik eigenlijk het belangrijkste vind. Ik vind het fijn om te zien dat mijn conditie zienderogen vooruit gaat en geniet van elke run, ook als het een keer wat minder gaat. Mijn blog is ook een goede stimulans om door te gaan, want een hardloopblog van iemand die niet hardloopt... dat kan natuurlijk niet. Keep on running!

En hoe gaat het bij jou? Ben jij ook nog in een opbouwende fase, of al een stuk verder? Hoe ervoer jij je eerste hardloopmaanden, en wat zijn je ultieme tips voor deze periode?

Een reactie posten

Follow on Bloglovin
Mogelijk gemaakt door Blogger.