Motivatietips om te gaan hardlopen

Lukt het niet om de deur uit te komen? Ging je vorige run niet zo goed, en is daardoor de motivatie voor de volgende ver te zoeken? Heel herkenbaar, volgens mij heeft iedereen hier weleens last van, ik ook. Omdat ik nog een beginner ben gaat het de ene keer een stuk beter dan de andere en vind ik het soms erg lastig om die eerste stap te zetten en de deur uit te gaan. In deze blogpost vind je een aantal tips om jezelf toch van die bank af te krijgen en te gaan.

Tip 1: trek je running gear alvast aan. Dit is al de eerste stap! En om niet te gaan lopen terwijl je je al hebt omgekleed is ook een beetje gek toch? 

Tip 2: denk aan het gevoel na je run. Voel jij je na een rondje hardlopen ook altijd zo fijn? Ik wel! Denk aan het gevoel dat je krijgt als je gedoucht en wel weer lekker op de bank zit.

Tip 3: plan je runs in je agenda. Wil je drie keer per week lopen? Zet aan het begin van de week in je agenda op welke dagen en op welk tijdstip je wilt gaan lopen en probeer hier niet van af te wijken.

Tip 4: zorg dat je gevarieerd traint. Steeds hetzelfde rondje lopen gaat op den duur vervelen. Ga bijvoorbeeld eens totaal de andere kant op of kies voor een fartlek of heuveltraining.

Tip 5: zet de muziek waarop je gaat trainen alvast aan in de woonkamer. Dikke kans dat je niet meer stil kunt zitten en binnen de kortste keren staat te trappelen om de deur uit te gaan voor je run.

Tip 6: zoek een hardloopmaatje. Alleen lopen is leuk, maar samen is nog veel leuker! Bovendien moet je wel mee als je hardloopmaatje voor de deur gaat en motiveert dit je ook om het beste uit jezelf te halen.

Ik zit momenteel klaar in m'n hardloopkleding, mijn run staat over vijf minuten gepland in m'n agenda... ik denk hard aan het gevoel dat een run me geeft er na, ik ga voor het eerst voor een fartlek training en de muziek van Disney waar ik op ga lopen schalt door de huiskamer. Toch heb ik het gevoel dat ik helemaal geen zin heb. Maar ik ga toch gewoon lopen en ik ga ervan genieten!


Een reactie posten

Follow on Bloglovin
Mogelijk gemaakt door Blogger.