Mijn eerste hardloop event!

Zaterdag 20 september is het zo ver, dan ga ik aan mijn eerste hardloop evenement meedoen! Ik loop mee met de Damloop by night 4 Engelse mijl. Dit is een onderdeel van de officiële damloop maar dan -gelukkig- wat minder ver. Ik kijk er erg naar uit en ben benieuwd wat ik er van vind om met zoveel andere runners te lopen. Ook voel ik wel wat spanning en ben ik bang dat ik het niet ga halen, maar gelukkig heb ik nog wel wat tijd om mij goed voor te bereiden.

Haal ik het wel?
Dit is een vraag die vaak door mijn hoofd speelt. Momenteel ben ik bij les 20 van Evy, dus met de capaciteiten die ik nu heb zou het zwaar worden en misschien wel onmogelijk zijn. Maar gelukkig heb ik nog zo'n twee maanden om te trainen en kan er in die tijd veel veranderen. Als ik lekker door train moet het zeker haalbaar zijn om die vier mijl, oftewel 6,4 kilometer uit te lopen. Toch heb ik steeds het beeld op mijn netvlies dat iedereen al lang en breed binnen is en dat ik aan kom sjokken met m'n tong op mijn knieën en en een knalrood hoofd.

Alles er omheen
Dan maak ik me ook nog druk om alles wat bij zo'n event komt kijken. Vragen als: hoe weet ik wanneer ik moet starten? Kan ik voordat ik moet lopen nog naar het toilet, en ben ik dan wel op tijd voor de start? Hoe kan ik mijn startnummer het beste aan mijn shirt bevestigen, valt hij er niet af halverwege? Aan welke kant moet ik lopen, loop ik met mijn beginnerstempo straks niemand in de weg, gaan er andere lopers op mijn hielen trappen? Kortom: een hoop om je druk om te maken!


Toch probeer ik dat niet te doen
Ik laat alles op me af komen en zie wel hoe het gaat. Ik ga niet lopen om een prachtige tijd neer te zetten maar om de sfeer van een hardloopevenement te proeven en om uit te vinden of het iets voor mij is. Als ik de 6,4 kilometer uit loop zonder te wandelen vind ik dit al een hele prestatie, dat wordt mijn doel!

Volg mijn weg naar de run
Ik hou jullie op de hoogte van mijn voorbereidingen en na de loop zal er natuurlijk een uitgebreid verslag online komen. Ben je al een meer ervaren loper, en heb je tips voor me? Die zijn natuurlijk meer dan welkom! Hoe ging jouw eerste hardloop event? Ook daar ben ik heel benieuwd naar, zet het gerust neer bij de comments en wie weet heb ik er iets aan.


Volg mijn blog met bloglovin

Een reactie posten

Follow on Bloglovin
Mogelijk gemaakt door Blogger.