Event: Damloop by night 2015


Yeah, ik heb me opgegeven voor de Damloop by night 2015! Vorig jaar heb ik ook al meegedaan, en dit jaar ga ik opnieuw mijn geluk beproeven, en erachter komen hoe goed ik getraind heb natuurlijk. Ik kan niet wachten, hoewel de Damloop by night pas plaatsvindt in september, heb ik er nu al ontzettend veel zin in.

Vorig jaar
De Damloop by night van 2014 was het eerste hardloopevent waar ik ooit aan mee deed. Ik was onwijs zenuwachtig en had geen idee wat ik me erbij voor moest stellen, maar wat was het een feest! Ik genoot van iedere stap en voelde me onwijs sterk en vrij, iets wat ik nooit eerder op die manier ervaren had. De magie van al die mensen bij elkaar met hetzelfde doel, de saamhorigheid en de sportieve prestaties zorgen bij elkaar voor een bijzondere sfeer. Wat was ik na afloop trots op mijn medaille en ook met mijn eindtijd was ik niet ontevreden.

De traditionele Dam tot Damloop
Iedere kent natuurlijk de Dam tot Damloop. Bij deze loop worden 16 kilometers afgelegd. De deelnemers lopen van de Dam in Amsterdam naar de Dam van Zaandam, bijzonder is dat ze door de IJ-tunnel heengaan, deze is anders alleen voor auto’s opengesteld. Dit is een van de meest populaire hardloopevenementen van Nederland, de inschrijving zit altijd in een mum van tijd vol.

De Damloop by night
Als alternatief op deze lange afstand is er vorig jaar de Damloop by night bijgekomen. Deze vindt plaats op zaterdagavond op 19 september. De start en de finish van deze run zijn beiden in Zaandam. Vorig jaar had de Damloop by night een afstand van 4 mijl (6,4 km), dit jaar is dit uitgebreid met een extra mijl en komt de afstand neer op 8 kilometer. Bijzonder aan de Damloop by night is dat deze ’s avonds plaatsvindt, je loopt dus in het donker. Iedereen heeft breaklights en andere lichtgevende versieringen meegenomen om zichzelf te versieren voor het publiek. Bijzonder is ook dat iedereen in hetzelfde t-shirt loopt. Vorig jaar waren deze geel, dit jaar zullen ze oranje/roze zijn.

Geef je op!
Ik kan niet anders dan dit geweldige hardloopevent aanraden aan iedere hardloper die ik ken. De sfeer is heerlijk en Zaandam is een fijne stad om te lopen. Inmiddels zijn er al 9000 tickets voor de Damloop by night vergeven. Er kunnen 15000 lopers mee doen, dus er zijn nog plaatsen vrij voor dit bijzondere evenement. Schrijf je snel hier in en wie weet zie ik je in september!

Een reactie posten

Follow on Bloglovin
Mogelijk gemaakt door Blogger.