Long time no see!

Daar ben ik weer, terug van weggeweest! In verband met een nieuwe baan en andere prive omstandigheden is het even heel erg rustig geweest op mijn blog. Deze week ga ik het bloggen echter weer oppakken en wil ik er weer met volle kracht voor gaan! Lees hieronder om erachter te komen hoe het ervoor staat met het hardlopen en mijn doelen voor komende periode.


Damloop by night 4 Engelse mijl
Deze was in de periode dat ik al gestopt was met bloggen en ik heb hem gelopen! En wat was het leuk! Er hing een geweldige sfeer en overal was muziek langs de route. In mijn gele shirt voelde ik me verbonden met alle andere gele shirten en de sfeer onderling was dan ook erg leuk. Ik startte in de laatste groep en was vooral best bang dat ik als allerlaatste zou binnenkomen of erger nog, dat ik uit zou vallen, maar dit viel gelukkig alles mee. Ik liep sneller dan ooit en genoot van de klappende mensen langs de kant. Mijn tijd was 49:24. Niet snel, maar voor mij een absolute toptijd, zo snel had ik nog nooit gelopen. Na de Damloop voelde ik me voldaan, wel werd ik gesterkt in de gedachte dat ik beter wilde worden, sneller. Volgend jaar wil ik weer meedoen en minstens 10 minuten van mijn tijd afsnoepen.

En nu?
Ik zal direct maar met de deur in huis vallen. Momenteel hardloop ik weinig tot nooit meer. De motivatie is ver te zoeken. Om toch weer in het ritme te komen heb ik op het station toen ik mijn trein gemist had een Runners World gekocht met gratis de Runners World hardloopgids voor vrouwen erbij. Deze ben ik lekker op de bank met een kop thee aan het doorbladeren terwijl het buiten stormt en onweert. Als de storm is gaan liggen en het veilig is om onder bomen hard te lopen ga ik zeker weer lopen.

Doelen
Een van mijn hoofddoelen is sneller worden. Ik ben van plan om kortere runs te gaan lopen en me puur op snelheid te focussen. Ook lijkt me het me gaaf om verder te lopen en wil ik gewoon de deur uitgaan en op een rustig tempo een zo lang mogelijke duurloop lopen. Ik kijk er naar uit om van de winter te hardlopen als het lekker koud is, dat is heel wat anders dan het voorjaar en de zomer waar ik aan gewend ben.

Kortom: genoeg doelen en gedachten om de komende periode over te bloggen. Ik hoop dat jullie mij de winter door volgen om in het voorjaar en in de zomer samen aan runs mee te doen en te genieten van de mooiste sport die er is, hardlopen!

Een reactie posten

Follow on Bloglovin
Mogelijk gemaakt door Blogger.